تایید انسولین Tresiba برای درمان کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 و 2

20 دسامبر2016- سازمان غذا وداروی آمریکا(FDA)مجوز گسترش دامنه‌ی استفاده از انسولین Tresibaکه یک انسولین degludecساخت شرکت نووو نوردیسک می‌باشد را صادر کرد.

Tresibaانسولین طولانی ‌الاثر پایه است که در حال حاضر برای استفاده در اروپا و آمریکا برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 تایید شده است. سازمان FDAاین مجوز جدید را، برای استفاده از این دارو برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 صادر نمود، این مجوز دو سال پیش از طرف کمیسیون اروپا صادر شده بود، شرکت نووو نوردیسک از زمان کسب مجوز استفاده از این دارو برای کودکان در اروپا، در تلاش برای کسب تاییدیه ی مشابه‌ای از طرف FDAبود و این مجوز جدید بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق بالینی بنامBEGIN Young 1  از طرف FDAصادر شد.

در این پژوهش اثرات انسولین Tresibaبا داروی Levemirمقایسه شد، هر دوی این داروها یک یا دو بار در روز در ترکیب با انسولین آسپارت در زمان غذا استفاده می‌شوند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر Tresibaبر کنترل قند خون کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 در محدوده‌ی سنی از 1 تا 17 سال بود.

 پس از 26 هفته، Tresibaبه طور موثری کنترل قندخون کودکان را در ترکیب با انسولین Aspart(که با نام NovoRapidدر انگلیس و با نام NovoLogدر آمریکا بفروش می‌رسد) بهبود داد.

مدیر ارشد پزشکی شرکت نووو نوردیسک، دکترHobbsمی‌گوید: تزریق‌های متعدد انسولین در طی روز برای کودکان و والدین آنها یک چالش بزرگ است با این مجوز، گزینه‌ی بهتری برای انسولین طولانی الاثر که تنها یک بار در روز نیاز به تزریق دارد در اختیار کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 قرار می‌گیرد. شرکت نووو نوردیسک در گزارش خود اعلام کرد استفاده از Tresibaبرای کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 که یک سال یا بیشتر سن دارند با شواهد بدست آمده از مطالعاتی که بروی افراد بالغ مبتلا به دیابت نوع 2 بدست آمده است، حمایت می‌شود. این دارو تنها انسولین پایه ای است که برای استفاده در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 و در بیمارانی که تنها یک سال سن دارند، تایید شده است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/dec/tresiba-gets-fda-approval-to-treat-children-with-type-1-and-type-2-diabetes-97695363.html